Unknown

Sziasztok!


Igen jól látjátok, itt az új bejegyzés!
Mint a cím is mutatja, a híres sorozat 1 részéről fogok nektek írni, mind könyv, mind film vélemény formájában.


Könyv:

Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé.
A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel. 


Én mind a három részt olvastam, de nekem a trilógia első része nyerte el legjobban a tetszésemet. Az igazság az, hogy én a filmet azt előbb láttam, és csak utána bolondultam bele a történetébe, így miután megnéztem az első részt, utána szinte rögtön elolvastam a könyveket. Nekem a kedvenc részem a könyvben amikor a bemutatók vannak, és Kattniss elbánik a bírókkal. Igaz nem éppen a leges legfontosabb rész, de nekem valahogy még is ez lett a kedvencem, de az is igaz, hogy ő a kedvenc karakterem. Hiába főszereplő, még is ő fogott meg. Megjegyzem, hogy nem mindig a főszereplő a kedvenc karakterem egy könyvben, így ezt fontosnak tartottam kiemelnem. A könyvből nem írok le se részt se történést, mert nem lőném le a poént, ha esetleg valaki nem olvasta, de mondjuk szeretné, így jöjjön az értékelés.

Borító: Fontos, mert az emberek nagy része, tisztelet a kivételnek, borító alapján válogatja meg olvasmányait. Nem sokban különbözik az eredeti borítótól, de mivel ezt kicsit erőteljesebb színekkel csinálták meg, így nekem ez jobban tetszik.

10/10

Tartalom: Mint az előbb azt írtam is, nekem ez a könyv tetszett a legjobban, így inkább itt már nem fényezném ilyen téren. Ami nem tetszik benne, az az, hogy néhol azért el lehet veszíteni a fonalat, így azt gondolom, hogy kicsit jobban is lehetett volna figyelni, hogy az olvasók számára könnyebb legyen a kiigazodás.
10/8

Én mindenkinek ajánlom, hogy elolvassa. Nagyon megéri!

Film:

A könyv bemutatásánál írtam, hogy a filmet előbb láttam, minthogy olvastam volna a könyvet. Ennek egyszerű oka volt. Amikor utána olvastam a történetnek, szinte nem értettem és azon gondolkodtam: "Ez akkor most,hogy van? Mi a fene lehet ez?" Igen először ezt gondoltam, de miután megnéztem a filmet, azután már megértettem. A film nagyon jó, de annyiban rossz, ahogy bármelyik könyvből készült filmben, hogy nem tesznek bele miden történést, így nem lett tele rakva izgalmakkal, de a film még így is nagyon jó volt! A filmben a felvonulás tetszett a jelmezekben. Az elég látványos jelenet volt és eléggé fantáziadús. Az ember ez után a jelenet után elgondolkozik azért, hogy ez nem is durva film és, hogy nem is olyan véres, gyilkolós, mint ahogy a címből lehet következtetni. DE! A hidegzuhany kb. a film második felétől jön, amikor mindenkinek az életéért kell harcolni. Ahogy az előbb írtam, nem tettek bele mindent a filmbe, így nem is volt annyira izgalmas, mint lehetett volna, így ezt a pici hibát leszámítva, a film is nagyon jó.

10/9

A filmet is ajánlom mindenki figyelmébe! Akinek van lehetősége megnézni az mindenképp tegye meg.


Nos a mai napra ennyi voltam. Tudom nem sok, de azért remélem, hogy tetszett és aki esetleg nem olvasta/nézte, annak csináltam hozzá egy kis kedvet.

Zsuzska ♥
|
2 Responses
  1. Alexa Says:

    Szia! :)
    Erről a könyvről meg a filmről már nagyon sokat hallottam, a barátnőim közül is elolvasták páran és ők is azt mondták hogy nagyon jó :)
    Én még nem szántam rá magam, hogy elolvassam, de ennek ellenére biztos izgalmas lehet, mert tetszik a téma meg a cím is egy érdekes történetet vázol fel :)
    Talán egyszer elkezdem. De sokkal valószínűbb, hogy előbb a filmet fogom megnézni :)

    Várom a következő bejegyzésed, kíváncsi leszek miről írsz :)


  2. Unknown Says:

    Szia :)
    Ha az kedvet csinál, hozzá, akkor nézd meg a filmet, de én a saját hibámból tanulva talán azt mondanám, hogy előbb olvasd el és csak utána nézd meg filmen :D
    És a barátnőidnek igazuk van. Megéri!
    Zsuzska :D


Megjegyzés küldése